Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 190/55R Z17 DSCV3SP TL 75W to doskonały wybór dla entuzjastów motocykli, którzy cenią sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dzięki zaawansowanej technologii i innowacyjnym rozwiązaniom, ta opona zapewni Ci wyjątkową przyczepność i kontrolę na drodze, nawet przy wysokich prędkościach. Model 190/55R Z17 jest doskonale dopasowany do sportowych motocykli, zapewniając dynamiczne osiągi i stabilność na zakrętach. Dzięki asymetrycznemu bieżnikowi, opona zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie. Dodatkowo, opona ta jest wyposażona w technologię DSCV3SP, która poprawia trakcję na mokrej nawierzchni i skraca drogę hamowania. Elastyczna konstrukcja opony PIRELLI 190/55R Z17 DSCV3SP TL 75W dostosowuje się do warunków drogowych, zapewniając precyzyjne sterowanie i pewność podczas jazdy. Ponadto, opona ta została zoptymalizowana pod kątem minimalizacji oporu toczenia, co przekłada się na oszczędność paliwa i mniejsze zużycie. Zamów teraz oponę PIRELLI 190/55R Z17 DSCV3SP TL 75W i ciesz się niezawodnością i bezpieczeństwem na drodze. Dzięki wysokiej jakości materiałom i dopracowanym detalom, ta opona zapewni Ci długotrwałą eksploatację i doskonałe parametry jezdne. Wybierz jakość i doświadczenie marki PIRELLI i odkryj nowy poziom komfortu i bezpieczeństwa podczas jazdy na Twoim motocyklu.