Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 275/40R 22 P-Zero 107Y * XL FR RFT *: Opona PIRELLI 275/40R 22 P-Zero 107Y * XL FR RFT * to doskonały wybór dla właścicieli samochodów o większych rozmiarach felg. Ta wysokiej jakości opona zapewnia doskonałe osiągi i bezpieczeństwo na drodze, niezależnie od warunków atmosferycznych. Model P-Zero 107Y * XL FR RFT * oferuje doskonałą przyczepność i precyzję prowadzenia dzięki swojemu zaawansowanemu wzorowi bieżnika. Dzięki technologii Run-Flat (RFT) ta opona umożliwia kontynuowanie jazdy nawet po utracie powietrza, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo i zapobiega nieprzyjemnym sytuacjom na drodze. Opona PIRELLI 275/40R 22 P-Zero 107Y * XL FR RFT * doskonale radzi sobie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Zaawansowane właściwości przyczepności gwarantują pewność na zakrętach oraz krótsze drogi hamowania, podnosząc ogólną wydajność pojazdu. Wzorcowe wykonanie i wysoka jakość materiałów sprawiają, że opona PIRELLI 275/40R 22 P-Zero 107Y * XL FR RFT * charakteryzuje się dużą odpornością na zużycie. To gwarantuje długotrwałe użytkowanie i doskonałą ekonomię, oszczędzając Twój czas i pieniądze. Warto zainwestować w opony PIRELLI 275/40R 22 P-Zero 107Y * XL FR RFT * dla swojego pojazdu, naucz się doceniać bezkompromisową jakość i doskonałe osiągi, jakie ma do zaoferowania ta opona. Zamów teraz i ciesz się wyjątkowym komfortem jazdy oraz pewnością na drodze!