Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona Pirelli 295/35 R20 SOTTOZERO SERIE II [101] W A6A to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy potrzebują niezawodnej i bezpiecznej opony zimowej. Ta wysokowydajna opona została zaprojektowana, aby utrzymać pełną kontrolę nad pojazdem nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych. Dzięki swojej unikalnej konstrukcji i mieszance bieżnika, opona Pirelli zapewnia doskonałą przyczepność i hamowanie na śliskiej nawierzchni. Zaawansowana technologia bieżnika, w tym szerokie i głębokie rowki, gwarantuje skuteczną ochronę przed aquaplaningiem, zapewniając większą stabilność i bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Opona Pirelli 295/35 R20 SOTTOZERO SERIE II [101] W A6A oferuje również doskonałą trakcję na śniegu i lodzie, dzięki specjalnym lamelkom oraz blokom bieżnikowym. Dzięki nim, samochód utrzymuje pewne prowadzenie, a kierowca może cieszyć się płynną jazdą bez obaw o poślizg. Ta opona jest nie tylko funkcjonalna, ale także wyjątkowo trwała i odporna na uszkodzenia. Jej solidna konstrukcja zapewnia długą żywotność oraz optymalne osiągi na drodze. Jeśli szukasz opony, która zapewni Ci bezpieczeństwo i wydajność w trudnych warunkach zimowych, opona Pirelli 295/35 R20 SOTTOZERO SERIE II [101] W A6A to doskonały wybór. Kupując u nas, możesz mieć pewność, że otrzymasz wysokiej jakości produkt, który sprosta Twoim oczekiwaniom. Zamów już teraz i ciesz się komfortem jazdy przez całą zimę!