Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 285/40R 22 Scorpion Zero All Season 110Y LR PNCS XL FR to doskonały wybór dla kierowców poszukujących wyjątkowego połączenia osiągów i komfortu jazdy przez cały rok. Dzięki innowacyjnej technologii LR PNCS (Low Rolling Noise - Pirelli Noise Cancelling System), opona ta zapewnia minimalną emisję hałasu na drodze, co pozwala cieszyć się spokojną i cichą podróżą. Dzięki przemyślanej konstrukcji, PIRELLI 285/40R 22 Scorpion Zero All Season 110Y LR PNCS XL FR doskonale radzi sobie zarówno na drogach asfaltowych, jak i w trudnych warunkach terenowych. Opona dysponuje wyśmienitą przyczepnością, co zapewnia pewność i bezpieczeństwo podczas jazdy zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Cechą wyróżniającą PIRELLI 285/40R 22 Scorpion Zero All Season 110Y LR PNCS XL FR jest również doskonała odporność na zużycie, co przekłada się na długą żywotność opony i niższe koszty eksploatacji. Dodatkowo, opona ta została oznaczona symbolem opony sezonowej (M+S), co oznacza, że doskonale sprawdza się w szerokim zakresie warunków atmosferycznych, niezależnie od pory roku. Pragniesz cieszyć się bezpieczną i komfortową jazdą przez cały rok? Wybierz oponę PIRELLI 285/40R 22 Scorpion Zero All Season 110Y LR PNCS XL FR i doświadcz połączenia doskonałych osiągów, niezawodności i komfortu. Zamów już dziś i odkryj, dlaczego opony PIRELLI są wyborem wielu kierowców na całym świecie!