Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 265/40R 21 P-Zero 105Y PNCS XL FR PNCS dla Twojego samochodu. Ta wysokowydajna opona została stworzona, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo oraz doskonałe osiągi na drodze. Opona ta jest wyposażona w zaawansowane technologie, które zapewniają precyzyjną kontrolę nad pojazdem zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dzięki swojemu wyjątkowemu wzornikowi bieżnika P-Zero doskonale radzi sobie nie tylko na prostych odcinkach, ale także na krętych trasach. Dobra przyczepność i stabilność podczas pokonywania zakrętów to najważniejsze cechy tej opony. Dodatkowo, opona PIRELLI 265/40R 21 P-Zero 105Y PNCS XL FR PNCS została wyposażona w technologię PNCS, która zmniejsza hałas generowany przez oponę podczas jazdy. Będziesz cieszyć się spokojniejszą podróżą bez zbędnego hałasu wewnątrz samochodu. Ta opona spełnia również kryteria tolerancji obciążeń (XL), co oznacza, że jest wzmocniona i jest w stanie przenieść większe obciążenia niż standardowe opony. Dzięki temu opona PIRELLI 265/40R 21 P-Zero 105Y PNCS XL FR PNCS jest idealna dla samochodów sportowych i luksusowych. Wybierz oponę PIRELLI 265/40R 21 P-Zero 105Y PNCS XL FR PNCS, jeśli zależy Ci na bezpieczeństwie, doskonałych osiągach oraz komforcie podróży. Kup teraz i ciesz się tym profesjonalnym produktem od renomowanego producenta opon.