Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI L315/30 R22 P-ZERO L.S. 107Y XL (*1) to wysokiej klasy produkt, który zapewnia doskonałą wydajność i bezpieczeństwo na drodze. Ta opona jest idealna dla osób poszukujących najlepszych osiągów i trwałości. Dzięki specjalnej mieszance gumowej i innowacyjnej technologii, opona PIRELLI L315/30 R22 P-ZERO L.S. gwarantuje przyczepność i stabilność nawet przy wysokich prędkościach. Model ten został zaprojektowany z myślą o użytkownikach samochodów sportowych, którzy potrzebują opon o doskonałych właściwościach jazdy. Opona PIRELLI L315/30 R22 P-ZERO L.S. posiada również oznaczenie XL, co oznacza, że jest odpowiednia dla samochodów o większym obciążeniu. Dzięki temu możesz być pewien, że opona jest odpowiednio wytrzymała i zapewni Ci bezpieczeństwo, niezależnie od warunków drogowych. Dodatkowo, opona PIRELLI L315/30 R22 P-ZERO L.S. posiada oznaczenie Y, co oznacza, że jest przystosowana do jazdy z prędkością do 300 km/h. To oznacza, że możesz cieszyć się nie tylko doskonałym komfortem jazdy, ale także osiągami na najwyższym poziomie. Opona PIRELLI L315/30 R22 P-ZERO L.S. jest doskonałym wyborem dla kierowców, którzy cenią sobie jakość i niezawodność. Wybierz tę oponę i ciesz się najlepszymi osiągami na drodze. Kup opony PIRELLI L315/30 R22 P-ZERO L.S. w naszym sklepie internetowym i doświadcz niezrównanej jakości i bezpieczeństwa na każdej trasie.