Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona Pirelli 235/60 R18 SCORPION VERDE ALL SEASON SF [103] V 3PMS M+S RFT MOE to doskonały wybór dla kierowców poszukujących wszechstronnej opony, która zapewni im komfort i bezpieczeństwo przez cały rok. Scorpion Verde All Season SF jest specjalnie zaprojektowany, aby sprostać wymaganiom jazdy w różnych warunkach atmosferycznych. Opona ta wykorzystuje zaawansowaną technologię, która zapewnia doskonałe właściwości trakcyjne i przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach. Dzięki swojemu optymalnemu profilowi bieżnika, opona ta redukuje ryzyko aquaplaningu i zapewnia pewną kontrolę podczas hamowania. Opona Pirelli Scorpion Verde All Season SF jest oznaczona symbolem 3PMSF (Three Peaks Mountain Snowflake), co oznacza, że spełnia wymagania dotyczące jazdy zimowej. Dzięki temu możesz być pewny, że ta opona dostarczy Ci pełną ochronę podczas jazdy w śniegu i lodzie. Dodatkowo, ta opona jest również oznaczona symbolami M+S, które informują, że jest ona odpowiednia dla jazdy w warunkach błota i śniegu. Opona posiada także technologię MRT (Modular Replacement Technology), która pozwala na zmianę opony w przypadku uszkodzenia, bez konieczności wymiany całego zestawu. Opona Pirelli 235/60 R18 SCORPION VERDE ALL SEASON SF [103] V 3PMS M+S RFT MOE to doskonały wybór dla kierowców, którzy oczekują opony wysokiej jakości i doskonałej wydajności przez cały rok. Kup teraz i ciesz się bezpieczną jazdą w każdych warunkach atmosferycznych.