Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 275/40R 22 Scorpion Winter 2 108V XL FR RFT to efektowne rozwiązanie dla kierowców poszukujących bezpieczeństwa i wydajności na zimowych drogach. Ta wysokiej jakości opona została zaprojektowana z myślą o samochodach terenowych i SUV-ach, gwarantując optymalną przyczepność i kontrolę nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Wyposażona w zaawansowany bieżnik o specjalnie zaprojektowanych rowkach, opona Scorpion Winter 2 zapewnia doskonałe odprowadzanie wody, błota i śniegu, minimalizując ryzyko aquaplaningu i zapewniając lepsze hamowanie. Model ten posiada również technologię Run Flat, co oznacza, że nawet w przypadku uszkodzenia opony, nadal można kontynuować jazdę na ograniczoną odległość. To niewątpliwa zaleta dla podróżujących w odległe miejsca, zapewniająca pewność i bezpieczeństwo. Dzięki klasyfikacji XL (Extra Load), opona PIRELLI 275/40R 22 Scorpion Winter 2 108V XL FR RFT jest w stanie wytrzymać większe obciążenia, co jest szczególnie istotne dla aut o większej masie. Opona ta zapewnia nie tylko doskonałe osiągi, ale także długą żywotność, dzięki zastosowaniu trwałych materiałów. Jeśli poszukujesz opony zimowej, która łączy innowacyjne technologie, wydajność i bezpieczeństwo na drodze, PIRELLI 275/40R 22 Scorpion Winter 2 108V XL FR RFT jest doskonałym wyborem. Kup teraz i ciesz się komfortem jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych.