Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI L255/45 R20 P-ZERO S.C. 105Y NCS * KS XL Opona PIRELLI L255/45 R20 P-ZERO S.C. 105Y NCS * KS XL to perfekcyjne połączenie sportowego osiągi i doskonałej trakcji na mokrej nawierzchni. Dzięki technologii NCS (Noise Cancelling System), opona zapewnia cichą i komfortową jazdę, eliminując hałas z wnętrza pojazdu. Model P-ZERO S.C. to gwarancja bezpieczeństwa i precyzji prowadzenia. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego bieżnika, opona zapewnia doskonałe trzymanie się drogi w różnych warunkach atmosferycznych. Dodatkowo, dzięki technologii KS (Keep Sidewall), opona jest odporna na uszkodzenia powstałe podczas parkowania obok krawężników. Opona PIRELLI L255/45 R20 P-ZERO S.C. 105Y NCS * KS XL jest wyposażona w oznaczenie XL, co oznacza, że jest wzmocniona konstrukcyjnie, aby sprostać większym obciążeniom. Oznaczenie 105Y wskazuje na maksymalne obciążenie (1050 kg) i prędkość (300 km/h), które opona jest w stanie udźwignąć. Jeżeli poszukujesz opony, która spełni Twoje oczekiwania pod względem trakcji, precyzji i komfortu jazdy, opona PIRELLI L255/45 R20 P-ZERO S.C. 105Y NCS * KS XL jest idealnym wyborem. Zamów już teraz i ciesz się profesjonalnymi osiągami na drodze.