Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 285/35R 20 P-Zero 104Y MGT XL FR MGT: Opona PIRELLI 285/35R 20 P-Zero 104Y MGT XL FR MGT to doskonały wybór dla tych, którzy cenią sobie bezpieczeństwo, wydajność i trwałość. Ta letnia opona oferuje doskonałą przyczepność na suchym i mokrym podłożu, dzięki innowacyjnym technologiom Pirelli. Dzięki specjalnej mieszance gumowej, opona PIRELLI 285/35R 20 P-Zero 104Y MGT XL FR MGT zapewnia doskonałe osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opona posiada również zaawansowany bieżnik, który zapewnia doskonałą stabilność podczas jazdy. Dzięki oznaczeniu MGT (Mercedes Growl Technology), opona ta została specjalnie zaprojektowana dla Mercedesów, co gwarantuje idealne dopasowanie do Twojego pojazdu. Dodatkowo, opona posiada wskaźnik zużycia bieżnika, który informuje o zbyt niskim stanie bieżnika, co pozwala na podjęcie odpowiednich działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. Zastosowanie technologii XL (Extra Load) sprawia, że opona PIRELLI 285/35R 20 P-Zero 104Y MGT XL FR MGT jest bardziej wytrzymała i zdolna do przenoszenia większego obciążenia, co przekłada się na wyższy komfort jazdy. Jeśli szukasz wydajnych i trwałych opon letnich, opona PIRELLI 285/35R 20 P-Zero 104Y MGT XL FR MGT jest wyborem numer jeden. Zamów już dziś i ciesz się bezpieczną i komfortową jazdą!