Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, etykietowanie opon do samochodów osobowych i dostawczych ma obowiązywać od 1 listopada 2012 r. Nowe zasady wprowadzane przez Unię Europejską, nakazują producentom obowiązkowe etykietowanie opon. Oznaczenia odpowiednio kategoryzują opony oraz określają ich wpływ na wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki etykietom kierowcy mają natychmiastowy i czytelny dostęp do danych, które znacznie wpływają na wybór opon. Kategoryzacja ogumienia mieści się w siedmiostopniowym przedziale literowym od "A" do "G", gdzie "G" to wynik najgorszy, natomiast "A" najlepszy. Poszczególne symbole graficzne określają ważne osiągi: wydajność paliwową, bezpieczeństwo oraz poziom generowanego hałasu.
Po lewej stronie etykiety znajduje się skala klasyfikacji efektywności energetycznej mówiąca o wpływie opony na zużycie paliwa oraz związanej z tym emisji CO2. Pokonanie oporów toczenia ogumienia pochłania średnio 20% paliwa spalanego przez pojazd. Obniżenie oporów toczenia może znacząco przyczyniać się do ogólnej poprawy efektywności energetycznej transportu drogowego i do zmniejszenia emisji CO2 z nim związanych. Wartość współczynnika oporu toczenia opony jest mierzona na maszynie symulacyjnej i decyduje o klasie efektywności energetycznej opony. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Opony znacząco różnią się pod względem oporu toczenia, który jest stopniowo zmniejszany poprzez technologiczne ewolucje kolejnych generacji opon. Różnica w zużyciu paliwa dwóch aut osobowych, jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy G, jest znacząca, ponieważ sięga nawet 0,5 l/100 km. Roczna oszczędność paliwa to ok. 80 litrów (przy rocznym przebiegu 15 000 km).
Skala znajdująca się po prawej stronie etykiety przedstawia klasy przyczepności opon podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadza się na pojeździe w warunkach określonych odpowiednim regulaminem, w którym zdefiniowane zostały m.in. prędkość, charakterystyka toru, grubość warstwy wody czy temperatura. Skala powstała poprzez porównanie osiągów testowanych opon do osiągów opony wzorcowej. Jaka jest różnica między oponami klasy A i G? Różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G wynosi 18 metrów. Dystans równy czterem długościom samochodu
Hałas spowodowany przez ruch uliczny jest jedną z głównych uciążliwości. Dolna część etykiety przedstawia poziom zewnętrznego hałasu toczenia opony pojazdu, wyrażony w decybelach (należy zauważyć, że nie jest to poziom hałasu słyszanego przez kierowcę wewnątrz pojazdu).
Opona PIRELLI 235/55R 19 P Zero 101Y N0 FR N0 to idealny wybór dla miłośników sportowej jazdy. Ta wysokiej jakości opona zapewnia doskonałą trakcję zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, dzięki swojemu specjalnemu bieżnikowi. Bieżnik P Zero jest zaprojektowany z myślą o osiąganiu maksymalnej przyczepności i krótszych drogach hamowania, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Wykonana z trwałej gumy, ta opona ma wyjątkową odporność na zużycie i zapewnia długą żywotność. Dzięki swojej konstrukcji FR N0, opona doskonale radzi sobie z wysokimi prędkościami, gwarantując stabilność jazdy i precyzyjne prowadzenie. Dodatkowo, opona ta ma oznaczenie N0, które potwierdza, że spełnia wymagania producenta samochodu w zakresie osiągów i bezpieczeństwa. Kupując oponę PIRELLI 235/55R 19 P Zero 101Y N0 FR N0, możesz mieć pewność, że otrzymujesz produkt najwyższej jakości, którego osiągi spełnią Twoje oczekiwania. Niezawodne, trwałe i bezpieczne - to cechy, które wyróżniają tę oponę na tle innych. Zamów ją już dziś i ciesz się wyjątkowymi doświadczeniami z jazdy!